donderdag 20 augustus 2015

Hoe ik mijn kaart maak




Ik ga vandaag uitleggen hoe ik deze kaart maak met handige tips er bij.
Ik gebruik voor de kaarten om te beginnen altijd de volgende maten:
14,8 x 14,8
14,4  x 14,4
14 x 14
Ik heb de randen gemaakt met de Creative Border no. 21 en heb die er tussen geplakt.
Die maak ik altijd van heel dik papier, blijft de kaart veel mooier.


Vervolgens heb ik de digi ingekleurd en haar met 
de Crea-Nest-Lies XXL no. 24 uitgestanst.


Daarna heb ik een kleur langs de randen gedaan, dat doe je als volgt.
Je laat de digi in de Crea-Nest-Lies zitten.
Eerst je stempelsponsje buiten de lijn neerzetten en zo naar binnen draaien.
Dan haal je het ergste van de kleur wel weer weg maar het komt 
wel veel mooier op je plaatje.


Dan heb ik met de Bits and Pieces no. 11 nog een versiersel aangebracht.
Gewoon stempelen, maar in de Crea-Nest-Lies laten zitten.



Nu kan je de Crea-Nest-Lies verwijderen.
En dan is dit het resultaat.
Een mooie witte rand er om heen.
En schoonmaken van de stans doe ik altijd met die zeep 
om je handen te wassen zonder water, die pompjes.
Dat werkt perfect.


En dan nu de uitleg van de bloemen.
Ik heb de Set of 3 no. 17 Bloemen 11 en de Uno no. 17 gebruikt.
De Uno is de nieuwste bloem en een grotere versie van Set of 3 no. 17.
Ik heb ze allemaal 4 x uitgestanst.




Vervolgens heb ik ze een kleurtje gegeven met inkt.


Daarna een streepje op de achterkant gezet met een rilpen 
en vervolgens de bloem gedraaid en 
de bladeren dubbel gevouwd.
En daarna het middenpunt opgebold.
Op de foto zie hieronder zie je die drie stappen.


Daarna plak je ze om en om in elkaar, eerst de 4 grootste, 
dan de 4 één na grootste en zo ga je door tot de kleinste.
Dit is dan je eindresultaat.


En dan nu nog de bloemtoppen even beïnkten voor het eindresultaat.
En een mooi bloemenhart er in.


De grootste maat bloem heb ik rechtsonder op de kaart geplakt en de kleinere 
bloemen links die zijn hetzelfde maar ik heb de grootste maat bloem weg gelaten.
Zo kan je nog genoeg maten met deze bloemenstansen maken.

En dan heb ik de kaart opgepimpt.
En ook nog de buitenrand met witte structuurpasta ingesmeerd.

Dan heb ik nog de volgende stansen gebruikt:

   

   
  
   

Ik hoop dat jullie wat hebben aan de tips, en dat de 
uitleg duidelijk genoeg was.
Fijne dag en groetjes, Marianne

2 opmerkingen:

  1. prachtige kaart!
    dank je wel voor je uitleg.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Feestelijk mooi en duidelijker kan niet...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...